Big meetEfter att Kjelle ”Power” Gustavsson blivit rånad på hela kassan, över en miljon kronor, under årets upplaga av den omåttligt populära veteranbilsträffen Power Big Meet i Västerås går han idag ut med att det inte blir några fler arrangemang för hans del.

Power Big Meet beskrivs av många veteranbilsentusiaster som en av årets stora höjdpunkter och lockar årligen runt 20 000 besökande fordon. Att arrangemanget nu riskerar att försvinna kan inte ses på annat sätt än som en enorm förlust för såväl alla motorentusiaster som för Västerås som stad.

Sverigedemokraternas intresseförening för motorentusiaster, SD Motor, samt kommunföreningen SD Västerås beklagar å det djupaste vad Kjell Gustavsson och hans fru fått utstå och ställer oss till förfogande om det är något vi kan ställa upp med för att Power Meet ska kunna leva vidare.

Ann-Christine From Utterstedt, ordförande SD Västerås, kommenterar:
– I Västeråspolitiken avser vi agera för att rädda kvar detta uppskattade event. Kjelle Power har satt Västerås på kartan på ett sätt som få andra har åstadkommit.

Josef Fransson, ordförande SD Motor, kommenterar:
– Tidigare har veteranbilsträffar utsatts för stenkastning och liknande, men denna händelse går utöver det vanliga och hotar ett av Sveriges största kulturevenemang.
– Jag avser att i dagarna kontakta Kjelle Power och höra mig för vad vi i SD Motor kan göra för att rädda kvar Power Big Meet.
– Kanske kan det handla om någon form av crowdfunding eller volontärer.

För mer information:
Ann-Christine From Utterstedt, 021-39 31 20
Josef Fransson, 0708-25 08 17

Det här inlägget postades i Artiklar. Bokmärk permalänken.

35 kommentarer till Pressmeddelande: Sverigedemokraterna ställer sig till förfogande för att rädda Power Meet i Västerås

1. Raggarsvin skriver:

Gudomligt av er. Ännu en anledning till en röst av mig i valet 2018

2. Patrik Johansson skriver:

Det är att göra skillnad.. på riktigt!
    Jag är stolt över ”mitt” parti 🙂

3. RobertSt skriver:

”om det är något vi kan ställa upp med”
    Jo, ja, eh, vad sägs om en mille?

• ALWE skriver:

Bara intresset att hjälpa till och engagera sig är värt mer än deras sketna jävla mille.
      Gå o lägg dig med din kommentar!
      #SD2018

4. Thomas Magnusson skriver:

Mycket bra initiativ

5. Ulf skriver:

Kan lösas snabbt och enkelt genom att ordna så att folk kan swisha.
    Denna inbetalningsmetod används på flera håll och genererar mycket pengar snabbt.

6. Inger Höglin skriver:

Herregud! Gick Kjelle omkring med ett par miljoner i fickan? Varför??? ?

• logiker skriver:

För att banka kontanterna kanske?

• Per skriver:

Ja va ska han göra sluta med kontanthantering går ju inte på en sån tillställning. Normalt ett tryggt sätt att hantera pengar då ingen tänker att man har en miljon i en kasse en värdetransport tex visar här kommer det pengar men sen finns det äckel som inte kan hantera att se pengar utan måste pilla på annans egendom.Respektlöst

7. Hans Tamnes skriver:

Kanon, behöver ni hjälp så hör av er.

8. Peter Dahl skriver:

Hej
    Mitt motorintresse är numera efter att ha varit stort på 70-talet noll men detta att subversiva krafter stör långvariga svenska traditioner får inte fortsätta!!!
    Jag kan tänka mig att ekonomisk bidraga efter förmåga givet att vi blir många.

Mvh Peter Dahl Läkare Göteborg

9. Marina skriver:

Power meet har inte bara gjort västerås till något särskilt ..det är ju den största träffen i hela Europa. .så Sverige har det prevaljeriet ..och jag tror alla med intresset för gamla bilar å folkfest gärna lägger en slant för att visa hur mycket detta betyder för oss. .så fram med ett swich nummer bara ..föresten så är sd bäst. Mvh marina

10. Heed skriver:

SVERIGEDEMOKRATERNA

Partiet som bryr sej om sina egna….!!!
    En gång SD alltid SD

11. Kjell Andersson skriver:

Hojta till någon hundring kan jag bidra med fast en urusel pension!!

//Kjell

12. Ulla bergström skriver:

Så godhjärtad av er håller tummarna att det löser sig
    Detta är nåt som man ser fram emot varje sommar

13. Magnus skriver:

Jag svischar gärna in ett bidrag, men vansinnigt omoget att gå omkring med så mkt kontanter! Tyder på ett enormt kontrollbehov från Kjelles sida!
    SD 2018 igen

• Carola Carlsson skriver:

Tror du att de finns en bank på flygfältet ??????
      Dom måste ju in till stan för att banka in pengarna för tusan,,,ha lite förstånd när ni anklagar och ta reda på fakta först……

14. Patrik Nordberg skriver:

Man blir ju rörd,,ännu stoltare Sverige vän,,min röst är givetvis er2018,,då en ny framtid väntar

15. Inckan skriver:

Storsint att mitt parti går in och hjälper. Känner mig stolt. Men många medlemmar kan bidra om SD öppnar ett swish konto så alla känner att dom gjort något för en gammal tradition.

16. Jansson skriver:

Fantastiskt initiativ. Kan absolut tänka mig att bidra med litegranna. Kan bli en skaplig slant om måna gör detsamma.

17. Karl-åke Blomqvist( ludde) LULEÅ skriver:

swishar gärna en slant för att Power Big MEET ska kunna drivas ytterligare några år,det skapar intresse för både gamla o unga bilburna och även andra.

18. Lazze Ekman skriver:

Med gemensamma krafter ska vi väl kunna täcka deras förlust och låta traditionen leva vidare. Tack Kjelle för alla härliga år, jag hoppas innerligt det blir fler.

19. Zanna skriver:

Helt sjukt…..Vart e vi egentligen på väg? Det blir bara värre. Varken törs eller orkar snart inte öppna en nyhetssida, då de bara blir värre och värre. Vart är vårat trygga Sverige? Men en sak e klar, jag e stolt att jag röstat och kommer rösta på SD.

20. Lisa skriver:

Detta är beviset på ett parti som bryr sig om den lilla människan. Min röst är och har alltid varit..er.

21. Robert Lorents Robertsen skriver:

Jeg har 90 mil å kjøre fra Norge til Vesterås, men det er det verdt for å være med på den happening som Power Big Meet er. Jeg bidrar gjerne hvis det kan redde treffet, og vi er mange her i Norge som tenker det samme.

22. Birgitta skriver:

Inte konstigt att han hade kontanter på sej, banken hanterar ju inte sedlar eller mynt längre.

23. Martin.Oscarsson. skriver:

Jag är stolt över mina partikamrater och vår förening SD motor både kan och gör skillnad. Tillsammans är vi starka och kan stå upp för varandra. Det kanske kan gå att genom frivillig insamling från alla med intresse att kompensera för att evenemanget skall fortsätta ?

Jag lovar att ta upp det i mitt distrikt.

Martin Oscarsson SD Västra Götalands Län Distrikt Norra/Västra STO Regionen.

24. Kenta Långhår skriver:

Vänligt av SD att vilja hjälpa till att rädda Power Meet!
    Men att vilja lägga sin röst på SD i nästa val för att de vill hjälpa Power Meet med volontärer?!?
    Ja men det låter som en vettig politisk tanke.

Swish är en ypperlig app, snabbt och smidigt.
    Dessvärre är Skattemyndigheten avig mot det, då deras lag om kassaregister plötsligt blev verkningslös.

25. Perra skriver:

hej . dumt att gå omkring med så mycket pengar. säg till så ställer jag upp med tid lust o kraft. varit där i alla år .cad 59. SD medlem.

26. P_a ångman skriver:

D va ett till + för sd

27. Jerker Tegeman skriver:

Ska inte rånarna betala? , när Dan Eliasson tagit dom vill säga.

28. Dan skriver:

Jag bidrar gärna vid en insamling efter min förmåga.

29. Ingrid Wallström skriver:

Hur kan SD stödja något så osvenskt som ”Power Big Meet”. Ni borde åtminstone kräva att namnet försvenskas till ”Det stora kraftmötet”.

30. Kurt Johansson skriver:

Bra SD som motorintresserad medlem så lägger jag gärna en peng om det gynnar fortsatt Power meet, sen vill jag bara be alla pk idioter och MP folk mm att hålla sig till sina egna skitsajter och inte blanda in era politiska åsikter här

31. Thomas DeWynn skriver:

Bra initiativ som knappast skulle ha kommit från något annat riksdagsparti